Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

15 noiembrie 2010

Peltea de gutui


V-am spus in postul anterior (gem de gutui) ca din cojile si cotoarele ramase de la gemul de gutui am facut o peltea minunata, care si-a gasit locsorul alaturi de celelalte conserve pentru iarna (muraturi, zacusca cu ciuperci, gem de merisoare etc.).

Ce am folosit:


cojile si cotoarele de la 1,5 kg de gutui (cca 400g);
200g zahar si un plic de Gel fix de la Dr. Oetker;

Cum am procedat:

Dupa ce am curatat si ras gutuile pentru gem, am pus intr-o craticioara cojile si cotoarele si le-am acoperit cu apa, apoi le-am pus sa fiarba la foc potrivit cca 1 ora. Verificati cu o furculita si cand aceasta intra usor in cotoare inseamna ca sunt gata.

Am strecurat apoi zeama printr-un tifon, am adaugat zaharul si pliculetul cu Gel fix si am lasat sa fiarba pana s-a legat siropul.

Am pus apoi siropul fierbinte in borcanele sterilizate in prealabil, le-am lasat sa se raceasca, apoi le-am asezat pe rafturile din camara, la intuneric si racoare.

Arata bine, nu-i asa?

O zi frumoasa si o saptamana excelenta va doresc tuturor!

10 comentarii:

denisia spunea...

Arata superb!
Eu mereu imi fac compot din gutui si aruncam cojile si cotoarele...o idee buna, sa le folosesc...

Lilly spunea...

Nu numai ca arata bine, dar parca ii simt si parfumul.

Dana2dor spunea...

Denisia, si eu am preluat ideea de pe net, dar nu mai tin minte de la cine, oricum ii multumesc pentru idee!

Dana2dor spunea...

Asa este Lilly, a iesit parfumata si foarte gustoasa.

furnicuta boscodina spunea...

Cand ai scris ultima oara de mana? Cand ai scris ultima oara o poveste? Scrie cu noi povestea de Craciun :)

furnicuta boscodina spunea...

pelteau mea de anul asta o pot folosi pe psot de arma, sparge bine cateva capete. ma pot invita la niste peltea cu apa rece?aduc eu apa si lingurita :)

Dana2dor spunea...

Sigur, Boscodino, te astept cu placere :)

lauralaurentiu spunea...

Mama doamne cum poate sa arate! Stii ca eu sunt fanul mai vechi al fotografiilor tale :). Pelteaua o fac si eu cam la fel si nu poate fi decat delicioasa.

Te rog frumos, daca doresti sa ma ajuti, o sa iti solicit un minim efort, acela de a inlocui in blogroll-ul tau Cuina Banateana cu Retete ca la mama (asa se numeste blogul meu de azi) si linkul este www.retetecalamama.ro. Iti multumesc din suflet. Laura Laurentiu - Retete ca la mama

L. spunea...

Asta e un comentariu "la cald" (borcan de peltea pe birou - lingurita in gura) E prima oara cand mananc peltea. Eu credeam ca este ceva amarui pelteaua. Daaaaar....super buna! Daca ar fi putin mai groasa ai putea spune ca este miere!

Elena Toma spunea...

Eu sunt cu tupeu si admir borcanelele tale foarte mult (si continutul bineinteles!). Ce frumos arata, cu brandul tau si cu etichetele alea dragute!

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase