Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

14 mai 2010

Prajitura cu visine congelate


Una dintre prajiturile preferate de sotul meu este si aceasta prajitura cu visine.


Nefiind sezon de visine proaspete, am facut-o cu visine congelate, iar in acest caz aspectul este putin mai trist comparativ cu varianta cu visine proaspete, insa gustul este minunat.


Si acum reteta!

Ai nevoie de:
4 oua, 4 linguri faina, 4 linguri zahar, 2 linguri ulei, zahar vanilinat, coaja de lamaie, un praf de sare, o punga visine congelate (de fapt, decongelate) cca 400 g.

Mod de preparare:
Se freaca galbenusurile cu sarea si uleiul. Albusurile se bat bine si cand s-au intarit pe jumatate se adauga zaharul si se bat in continuare. Dupa ce s-a topit tot zaharul, se adauga galbenusurile, faina, zaharul vanilinat si coaja de lamaie, incorporandu-se usor cu lingura.
Se toarna aluatul in tava tapetata cu hartie cerata si se aseaza visinele decongelate, scurse bine.
Eu le trec putin prin faina ca sa nu se lase la baza aluatului. Se introduce tava in cuptorul preincalzit si se coace la foc moderat cca 20-30 de minute. Se verifica cel mai devreme dupa 15 minute si se mai lasa pana ce devine aurie. Se poate face si testul cu scobitoarea (introdusa in prajitura trebuie sa iasa curata).

Dupa ce se scoate din cuptor, sa mai lasa putin sa se racoreasca si se pudreaza cu zahar farin cu aroma de vanilie.

Iata-le, numa' bune de mancat :)


Pofta bunicica si un week-end minunat va doresc!

14 comentarii:

Sandy spunea...

foarte bine arata prajiturica. Eu niciodata nu am congelat asa fructele. Cum sunt fructele congelate?

Dana2dor spunea...

Nu le-am congelat eu, Sandytza, draga mea, desi anul acesta voi incerca...
Am cumparat cateva pungi cu fructe congelate inca din iarna (visine, fructe de padure, zmeura)de la supermarket si acum le consum pe ultimele pentru ca au inceput sa apara cele proaspete...

Mari spunea...

Buna dimineata!
Am poposit astazi pe blogul tau (nu este prima oara) si mi-a placut ce-am vazut!
Prajitura cu visine imi place si mie, dar am terminat ce-am avut la congelator si acum astept noua recolta.
Se congeleaza usor. Se scot samburii, se pun intr-o sita la scurs zeama(pe care poti sa o folosesti cum vrei), se pun in punguta si apoi la congeltor. Cand ai nevoie le scoti si le decongelezi).
O zi buna!

Elena Toma spunea...

Dana, arata asa cum stiu ca arata prajitura cu visine a unei matusi de-a mea. Era, din pacate, singura reteta care mi-a placut la ea, pentru ca eram lesinata dupa visine atunci. Sper ca nu te superi, dar eu astept -so fac atunci cand or sa apara visinele proaspete. Reteta insa am retinut-o! Un weekend placut!

Dana2dor spunea...

Multumim, Mari, ca ne impartasesti din experienta ta.
Anul acesta voi pune si eu fructe la congi, cu siguranta.
Iti doresc o Duminica excelenta!

Dana2dor spunea...

Draga Elena, si eu abia astept sa apara visinele proaspete... si ma bucur daca reteta mea iti va fi de folos.
Sa stii insa, ca are un defect aceasta prajiturica: se termina ffffff repede :)
Te pup si-ti doresc si eu o Duminica minunata!

Vicky spunea...

Vreau si eu prajitura, arata si stiu ca este nemaipomenit de buna, te astept cu premii frumoase pe blogul meu.

Dana2dor spunea...

Ohh, cu placere, Vicky :) Asa este ca e buna prajiturica?
Multumesc pentru premii... sunt tare dragute. Diseara ma ocup de ele...
O zi minunata iti doresc!

Anonim spunea...

Doar 4 linguri de faina pentru aluatul in care vor intra 400gr de visine??? esti sigura?

Merci

Dana2dor spunea...

Draga anonim, sunt foarte sigura :) Dupa cum observi din fotografii, aluatul este plin de visine.

Daca preferi aluat mai mult, trebuie sa cresti in egala masura toate celelalte ingrediente pentru aluat.

Dar noua asa ne place: aluat putin si muuuulte visine.

nicoleta spunea...

Ati uitat s a scrieti praf de copt...eu sunt mai neexperimentata si nu am pus caci m-am luat strict dupa reteta si a iesit foarte bun...dar necrescut .Va sugerez sa corectati daca mai puteti ca sa nu mai pateasca nimeni ca mine...numai bine!

Dana2dor spunea...

Draga Nicoleta, nu am uitat sa scriu praf de copt, pentru ca nu am pus praf de copt.
Aluatul este pufos de la albusurile batute spuma si atat.
Asa este reteta.

Roxana Scripca spunea...

He he , azi am facut-o , de 2 ori ,2 tavi :D A iesit perfect , exact ca in poza ta si a laudat-o si soacra :P

Dana2dor spunea...

Ma bucur tare, Roxana :) Aprecierea soacrei e sacra :)))

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase