Blogger Widgets

MENIURI FESTIVE

PENTRU CRACIUN SI ANUL NOU

PAINE, PIZZA , ALUATURI SARATE

PREPARATE DIN CARNE TOCATA

PREPARATE DE POST

Arhivă

FOTO REPORTAJE

DIVERSE, UTILE

toateBlogurile.ro
SEO Romania

Siteuri non-culinare

APERITIVE FESTIVE

PREPARATE FUNNY PENTRU COPII

PREPARATE TRADITIONALE DE PASTE

PENTRU CAMARA

CIORBE SI SUPE

PREPARATE DIN CARNE

GARNITURI PENTRU FRIPTURI

PREPARATE DIN PESTE SI FRUCTE DE MARE

PREPARATE TRADITIONALE

PREPARATE OVO-LACTO-VEGETARIENE

04 ianuarie 2010

Bûche de Noël


Pentru masa de Anul Nou am preparat doua torturi, un Bûche de Noël cu muuulta frisca si fructe racoroase si un tort Jofre pe care il voi posta zilele urmatoare.

Iar pentru ca sunt sigura ca sunteti curioase ce-am mai preparat, tot in zilele urmatoare voi reveni si cu preparatele din Meniul de Anul Nou.
Si ca sa nu mai lungesc vorba, iata reteta pentru acest tort pufos, aromat si racoros!

Ce am folosit:
pentru blat/rulada: 5 oua, 5 linguri faina, 5 linguri zahar, 3 linguri ulei, vanilie, coaja de lamaie, un praf de sare;
pentru crema: 2 plicuri crema pentru tarte cu fructe de la Dr.Oetker, 500 ml lapte rece;
300ml frisca
fructe: un borcan compot de piersici, 3 fructe kiwi, 1 fruct carambol, coacaze rosii.

Cum am procedat:
Am separat galbenusurile de albusuri; am frecat galbenusurile cu uleiul iar albusurile le-am batut spuma cu un praf de sare, apoi am adaugat zaharul si am batut pana la dizolvarea completa a acestuia; am adaugat compozitia de galbenusur, apoi am adaugat faina si aromele si am copt aluatul intr-o tava tapetata cu hartie de copt.
Dupa ce s-a copt, am rasturnat blatul pe un prosop umezit si am rulat impreuna pentru a lua forma de rulada.
Intre timp am preparat crema conform instructiunilor de pe plic si am batut frisca.
Fructele pentru umplutura le-am taiat cubulete, iar restul le-am pastrat pentru decorare.

Dupa ce s-a racit rulada am umplut-o cu crema si bucatele de fructe si am rulat-o din nou, de data asta am scos prosopul si am rulat-o in folie de aluminiu si am introdus-o in frigider pentru cca 2 ore.

Dupa 2 ore, am scos rulada din frigider, am taiat-o la un capat si am format un mic nod pe care l-am atasat lateral pentru a imita trunchiul copacului, apoi am stropit-o putin cu siropul de la compotul de piersici si am acoperit-o din abundenta cu frisca. Am format striuri in frisca imitand coaja de copac si am l-am decorat cu felii de carambol, de kiwi si coacaze rosii, asa cum se vede in imagine.


Ca sa simtiti pe deplin savoarea acestui tort, trebuie sa fie rece, asa ca e bine sa-l tineti la frigider cel putin 4 ore de la preparare inainte de a-l consuma.

Pofta buna!!!

7 comentarii:

maria elena spunea...

Dana draga, tortul tau e apetisant din cale afara, insa ma tot gandeam prin ce metoda ai conservat coacazele, la mine in Ardeal le zicem strugurei). Mama are in gradina, eu fac dulceata din ele, insa nu cunosc o alta metoda de conservare. Congelate daca se pastreaza, cand se dezgheta bobitele devin foarte moi.

Dana2dor spunea...

Draga Maria, anul trecut eu le-am cumparat proaspete. Acum am si eu congelate, dar inca nu le-am folosit ca sa stiu cum se comporta. Abia maine le scot din congi ca sa decorez niste prajiturele cu ele. Cred ca cel mai bine ar fi sa le asezi pe tort congelate :) Eu cred ca asa voi face daca spui ca se inmoaie la decongelare.
Spor la gateli si un an nou cat mai bun iti doresc!!

maria elena spunea...

Multumesc mult pt raspuns.
An Nou fericit cu toate cele bune!

maria elena spunea...

Dana, revin cu o intrebare: pana la urma bobitele de coacaze de pe tortul minunat, sunt asezate pe tort in faza de ,,inghetate,,? Acest amanunt e foarte important, asa cum am precizat, mama are in gradina si as putea folosi la decor uneori. Multumesc snticipat, nu ma pot minuna de bucatele tale deosebite, te felicit si iti admir talentul.

Dana2dor spunea...

Maria draga, bobitele de pe tortul din imamgine erau coacaze rosii proaspete(probabil importate de pe undeva) si le-am cumparat de la Real.

Asa cum am mai spus mai sus, acum am si congelate, dar inca nu le-am folosit ca sa vad cum se comporta.

maria elena spunea...

Multumesc mult pt raspunsm eram tare curioasa. In orice caz sunt de efect, iar tortul tau a fost minunat.

Top Cuisine avec Lavi spunea...

Ce bine arata tortul acesta!
Cred ca e delicios!

Blog Widget by LinkWithin

TARTE DULCI

DESERTURI LA PAHAR

DESERTURI FEL DE FEL

SALATE SI SOSURI

GUSTARI DELICIOASE

BOMBOANE, CIOCOLATERIE

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Clipe dulci si parfumate. Make your own badge here.

TORTURI

ALUATURI DULCI

CHECURI, MUFFINS, CUPCAKES

PATISERIE DULCE

Google translate

VA INVIT IN CASA NOUA!

Aparitii TV

INGHETATE, PARFAIT, SORBETURI

PREPARATE DIN PASTE

Food Sites Catalog

Vizitatori

Persoane interesate

Ma puteti gasi si aici:

Toate retetele sunt pe Petitchef

Bloguri delicioase